Te tudod mi történik holnapután? Mert a Decathlonnál tudják. Új epizódunkban Pap-Albert Dáviddal, Logisztikai és szállítmányozási vezetővel beszélgetünk a Decathlon filozófiájáról, innovációiról és persze a logisztikájáról. Beszélünk a hatvani logisztikai központ fontosságáról, a raktár működéséről és bővítéséről, a forcasting rendszerről és automatizációról. Dávid mesél többek között arról is, hogy működik a szállítmányozás, az RFID kassza és milyen fenntarthatósági törekvéseik vannak a jövőre nézve.
Izgalmas részletekért és behind-the-scenes történetekért hallgass bele az epizódba!
Kövess minket Facebook-on, Instagramon, LinkedInen, Youtube-on vagy írj nekünk e-mailt paritas@paritaspodcast.hu címre.
Mindig egy lépéssel előrébb – akár ez is lehet az MLSZKSZ közlekedéslogisztikai konferenciájának szlogenje
Megoldást keres, megoldást mutat, minden területet igyekszik felölelni. A résztvevők is szeretnek menni, mert lehetőséget kapnak arra, hogy szakmabeliekkel találkozhassanak és megoszthassák tudásukat, egy kötetlen, mégis szakmai környezetben.
De mondják el inkább azok a szakemberek, akik részt vettek és megtapasztalták, mit adott a nekik a konferencia.
Kövess minket Facebook-on, Instagramon, LinkedInen, Youtube-on vagy írj nekünk e-mailt paritas@paritaspodcast.hu címre.
Az MLSZKSZ Közlekedéslogisztikai konferenciáján 2023. március 9-10-én került megrendezésre. A Paritás Podcast stábja is ellátogatott a konferenciára, ahol több szakemberrel beszélgettünk az MLSZKSZ-ről, a konferencia részleteiről, újításairól és fejlődéséről, valamint a megszólított cégek innovatív fejlesztéseiről.
Kövess minket Facebook-on, Instagramon, LinkedInen, Youtube-on vagy írj nekünk e-mailt paritas@paritaspodcast.hu címre.
Újra itt a Paritás, indul a 2. évad!
Az idei év első beszélgetőpartnerei a Bosch Magyarország színeiben érkeztek hozzánk: Molnár Szilvia, a Bosch európai logisztikai központjának egyik vezetője és Vécsey Balázs, budapesti Bosch gazdasági ügyeiért felelős ügyvezető igazgatója.
Beszélgetünk a Bosch EU-s transport tevékenységek központjáról, ahol csak a fuvarszervezésben több mint 80 gyárat kiszolgálnak. Körbejárjuk, hogy miért épp Budapestre került a központ, milyen lehetőségeket kínálnak, mennyire fontos a csapat központú szemlélet, a fenntarthatóság és a folyamatos fejlődés.
Nagy örömünk, hogy továbbra is bemutathatjuk az innovációkat, érdekességeket a supply chain és logisztika világából. Köszönjük, hogy hallgattok minket!
Kövess minket Facebook-on, Instagramon, LinkedInen, Youtube-on vagy írj nekünk e-mailt paritas@paritaspodcast.hu címre.
Milyen egy tengeri avatás? Lesz valaha még magyar tengeri hajózás? Miért fontos a szakemberek bevonása a közlekedés tervezésébe? Van környezetvédelem a hajózásban?
Megérkezett a Szalma Botonddal készült beszélgetésünk második része, amelyben most a nemzetközi hajózásról beszélgetünk. Botond mesél arról, hogy áll most a tengeri és óceáni hajózás, magyar és nemzetközi viszonylatban. Kitér arra, hogy miért fontosak a kikötők, hogy mi a helyzet a konténer társaságokkal és hallhatunk sok érdekes történetet is a már megszokott Botond-féle stílusban.
Pár gondolatig visszatérünk a folyami hajózásra, így érdemes az előző epizódot is meghallgatni.
Kövess minket Facebook-on, Instagramon, LinkedInen, Youtube-on vagy írj nekünk e-mailt paritas@paritaspodcast.hu címre.
Miért van szükség vízlépcsőkre a Dunán? Miért jó vízen szállítani? Mi történik a hajózással ha kevés a víz a folyókban? Vajon lesz még Magyarországon a folyami hajózás húzó logisztikai ágazat?
Mostani epizódunkban Szalma Botonddal beszélgetünk. Hallhatjuk meglátásait a magyar vízi szállítmányozást érintő helyzetről, de kitérünk az európai viszonylatokra is. Botond megosztja velünk tudását a hajózásról és megismerhetjük kalandos életútját is, ami szorosan összefügg a magyar vízi áruszállítással.
A következő epizódban jelentkezünk a beszélgetés második felével, amiben többek között a tengeri hajózásról fogunk beszélgetni.
Kövess minket Facebook-on, Instagramon, LinkedInen, Youtube-on vagy írj nekünk e-mailt paritas@paritaspodcast.hu címre.
Gépjárművek, elszabadult bóják, vitorlások, villanypásztor – az iTrack tényleg mindent lát? Mennyire hatékonyan lehet követni az üzemanyag felhasználást? Hogyan pontoz egy igazságos vezetésistílus elemző rendszer? Milyen területeken spórolhat egy cég ha GPS nyomkövetést használ?
Zölei Nikolettel, az iData Kft. értékesítési vezetőjével beszélgettünk a telematika világáról. Mesélt az iTrack GPS Nyomkövető Rendszerről, annak előnyeiről, valamint arról, hogy mit tudnak szolgáltatni azoknak, akik szeretnének nyomkövetést a járműveikbe. Szó esett üzemanyag kontrollról, járművédelemről, elektronikus menetlevélről és arról, hogy mitől tűnik ki az iData a versenytársak közül. Betekintést kapunk a cég jövőbeli terveibe és az autóipari átalakuláshoz való viszonyához.
Kövess minket Facebook-on, Instagramon, LinkedInen, Youtube-on vagy írj nekünk e-mailt paritas@paritaspodcast.hu címre.
Meddig tart a folyamatos drágulás az energiapiacon? Mitől függ az energia árak ingadozása? Mi lenne Magyarországgal ha nem lenne orosz gáz? Milyen tanácsokat fogadjon meg egy logisztikai vállalat az energia terén?
Mostani epizódunkban Rakaczki Péter az EnergyMarket24 Kft. Ügyvezető igazgatója volt vendégünk, akitől átfogó tájékoztatást kapunk a jelenlegi energia és földgáz piaci helyzetről. Mesélt arról, hogy mik az okai a jelenlegi áraknak és arról, hogy vajon visszatérhetünk-e a 2-3 évvel ezelőtti ár szintre. Beszélgetünk a megújuló és nem megújuló energiaforrásokról, az országok közötti energia átvételről és a jelenlegi vállalati szektor helyzetéről az energia beszerzés terén.
Kövess minket Facebook-on, Instagramon, LinkedInen, Youtube-on vagy írj nekünk e-mailt paritas@paritaspodcast.hu címre.
Miért érkezik egyre több produkció Magyarországra forgatni? Hogyan épül fel egy filmdíszlet? Hogy jut ki a mezőre az áram? Mi van akkor ha lakott területen kell forgatni?
A mostani epizódban Benedek Csabával, a PR Filmszervíz egyik vezetőjével beszélgetünk arról, hogy milyen háttérmunkálatokra van szükség egy-egy filmforgatáshoz. Beavat minket abba, hogyan lesz áram vagy víz a helyszíneken, mi történik a díszletekkel, hol tartózkodnak a színészek és stáb, és mi mindenre van még szükség ahhoz, hogy egy forgatás megtörténhessen. Elmondja mi van akkor, ha át kell költöztetni a forgatást, mi történik a felvett anyaggal, és mivel szórakoztatják magukat a színészek a forgatásokon. Mesél olyan történeteket is, amik világsztárok forgatásain történtek, valamint a sztárokról is hallhatunk egy-két érdekességet.
Kövess minket Facebook-on, Instagramon, LinkedInen, Youtube-on vagy írj nekünk e-mailt paritas@paritaspodcast.hu címre.
Lehet egyszerre mosógépet és zsemlét rendelni? Hogy lehet pontos készlet információkkal dolgozni raktár nélkül? Hogyan érhető el a másodlagos csomagolás mentesség? Lehet még fejlődni az online FMCG-ben?
Új epizódunkban Barczi Balázzsal (COO) beszélgetünk az Avokadoról, ami egy új, széles kínálattal rendelkező online bevásárló platform. Hallhatunk a piacra lépésükről, a kiszállítás logisztikájáról és arról, hogy milyen IT megoldásokra van szükség, hogy minden zökkenőmentesen működjön. Mesél még a cseretermékek egyedi kezeléséről, a folyamatos fejlődésről és a zéró emissziós terveikről is. Balázst is kérdeztük a jelenlegi válsághelyzetről és arról, hogy ez mennyiben befolyásolja a működésüket. Egy-két kulisszatitkot is elárul nekünk, legyél Te az első, aki ezekről tudomást szerez.
Kövess minket Facebook-on, Instagramon, LinkedInen, Youtube-on vagy írj nekünk e-mailt paritas@paritaspodcast.hu címre.
Miért Budapestre épül logisztikai központ? Hogy alakul át ezzel a közép-európai árumozgás? Hogyan zajlik a click and collect folyamat? Mekkora a szerepe a skandináv szemléletnek a JYSK magyar, osztrák és görög működésében?
Epizódunkban Szimeiszter Sándorral, a JYSK Country managerével beszélgetünk. Betekintést nyerhetünk az ecseri logisztikai központ működésébe és ezzel párhuzamosan megismerhetjük a JYSK közép-európai árumozgásait és annak átalakulását. Hallhatunk arról is, hogy milyen kihívásokkal kell megküzdenie három ország Country managereként. Szóba kerül a konténerekkel, alapanyagokkal kapcsolatos problémák mellett az áremelkedés is és hallhatunk a cég környezetvédelmi vállalásairól, valamint a jövőbeli tervekről.
Kövess minket Facebook-on, Instagramon, LinkedInen, Youtube-on vagy írj nekünk e-mailt paritas@paritaspodcast.hu címre.
Könyv vagy doboz készüljön, amikor hiánycikk a papír? Hogy lehet egy nyomda vagy egy papírgyár környezettudatos? Miért alakult ki a jelenlegi papírhiány? Milyen technológiákkal működik a nyomdaipar és hova lehet még fejlődni?
Gombos Barna raktárvezetővel beszélgetünk a nyomdaiparról ebben az epizódban. Elmondja, hogy néz ki ma egy nyomda logisztikája, milyen kihívásokkal kell szembenézni és milyen eredmények érhetők el a raktár tudatos felépítésével. Mesél arról, hogyan tudja egy gép ellátni az alapanyag rendelését és milyen fejlesztéseket terveznek megvalósítani.
Gombos Barna jelenleg az EDS Zrínyi Nyomda Zrt.-nél raktárvezető, de technológiai fejlesztései és a raktárbeli sikerei miatt raktár fejlesztőként is emlegetik. Pályafutása Makón kezdődött egy nagykereskedelmi cégnél. Ezután a Continental-nál folytatta üzemi logisztikusként majd átkerült Vácra, ahol raktárvezető lett, így közel 20 évet töltött a cégnél.
Az EDS Zrínyi Nyomda Zrt. az Ipress Center és a közel 160 éves múlttal rendelkező Zrínyi nyomda Zrt. egyesüléséből jött létre, a két cég pedig az EDS GmbH német nyomda és befektetőcsoport egyesítette. Kizárólag nagy példányszámú katalógusok és szórólapok nyomtatásával foglalkozik: a Magyarországon megjelenő heti, havi lapoknak a kb. 75%-a, a szórólapoknak pedig nagyjából a 98%-a ettől a nyomdától eredeztethető. Kötészeti munkákkal és csomagolással is foglalkoznak.
Kövess minket Facebook-on, Instagramon, LinkedInen, Youtube-on vagy írj nekünk e-mailt paritas@paritaspodcast.hu címre.
Hogy változott a BUD Cargo az évek során? Hogy áll a légi szállítmányozás jelenleg Magyarországon? Hogy alakul a jövőkép a légi áruk kapcsán? Miért emlegetik a Budapestit közép-európa legsikeresebb repterének?
Kossuth Józseffel beszélgetünk a Budapest Airport Cargo City-ről. Mesélt arról, hogy milyen volt a légi áruszállítás a COVID alatt, valamint a jelenlegi helyzetről. Szóba került a BUD légi áruforgalmi helyzete a piacon és kitekintünk az európai helyzetre is. Beszélünk arról, mekkora a cargo forgalom növekedése és milyen fejlesztéseket terveznek még megvalósítani.
Kossuth József, a Budapest Airport controlling managere volt 2009-2014 között, majd a BUD Cargo Managere lett 2015-től, 2019-től pedig a Cargo vezetője. Tanulmányait a Miskolci Egyetemen végezte Gazdálkodási Szakon Management Szakirányon, innen került a Malév-hez, ahol Üzemanyag Menedzsment területen helyezkedett el. Később a Repülőtéri Üzemanyag Kiszolgáló cég kereskedelmi vezetője lett 2008-ig.
A Budapest Airport Cargo közép- és kelet-európai légiáru gyűjtő- és elosztóközpont. A repülőtér jelentős mennyiségű és gyorsan növekvő cargo forgalmat kezel, folyamatosan fejlődő cargo hálózattal rendelkezik. 2019-ben a Budapest Airport átadott egy új légiáru logisztikai központot, BUD Cargo City-t. Az új projekt a repülőtér azon szándékát tükrözi, hogy egy kisvároshoz hasonló, valódi cargo közösséget hozzon létre, ahol a logisztikai szereplők könnyen és hatékonyan működhetnek együtt.
Kövess minket Facebook-on, Instagramon, LinkedInen, Youtube-on vagy írj nekünk e-mailt paritas@paritaspodcast.hu címre.
Mi a legfontosabb az árufuvarozásban? Hogy áll Magyarország intermodális terminálok terén? Mi a hármas nyomás a közúti fuvarozókon? Hogyan látja el a meki vasútról az éttermeit Svájcban?
Ebben az epizódban Bíró Koppánnyal beszélgetünk az intermodális szállítmányozásról, Magyarország és Európa viszonylatában. Megtárgyaljuk, hogy miért érdemes belevágni az intermodális szállítmányozásba, mi a helyzet Duisburgban, jó ötlet-e a lerakóhelyek szankcionálása, valamint az EWG kombiterminálról is mesél nekünk Koppány.
Továbbá szó lesz az AdBlue-ról, a sofőr hiányról, a magyar piac jövőjéről és további aktualitásokról.
Bíró Koppány Ajtony az MLSZKSZ főtitkára/ szakmai vezetője. A Gödöllői Egyetem Gépészmérnöki Karán szerzett gépészmérnöki, mérnöktanári, logisztikai felsőfokú szakirányú végzettséget. Szakmai pályafutása a Magyar Államvasutaknál kezdődött, majd folytatódott a Székesfehérvári Logisztikai Szolgáltató Központ fejlesztésével és működtetésével.
A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) a hazai logisztikai és közlekedési szakma egyik meghatározó szervezete, amely a logisztikai szolgáltató központok közel 90 százalékát fogja össze kazánkban. Magyarországon az MLSZKSZ az egyetlen olyan szövetség, amely a komplett szolgáltatási láncot lefedi, a közúti, vízi, vasúti, légi fuvarozást, valamint a logisztikai szolgáltatói tevékenységet is beleértve. A Szövetséget 2002-ben azért alapították, hogy megvalósítsák a logisztikai szolgáltató központok hatékony együttműködését, elősegítsék a vonzáskörzetükben működő vállalkozások üzleti tevékenységét, növeljék versenyképességüket és új üzleti lehetőségeket teremtsenek.
Kövess minket Facebook-on, Instagramon, Youtube-on vagy írj nekünk e-mailt paritas@paritaspodcast.hu címre.
Nehéz a változás a logisztikában? Miért fontos a digitalizáció? Be lehet vezetni egy operatív folyamatokat érintő szoftvert 3 óra alatt?
A Paritás podcast első epizódjában vendégeink Kovács Marcell és Bakos Dániel, akik Juhász Bálinttal, a podcast műsorvezetőjével, beszélgetnek a Masped Logisztika Kft. digitalizációs megoldásairól. Marcell mesél arról, hogy honnan indult a Masped fejlődése, jelenleg hol tart és a jövőbeli tervekről is kérdeztük.
A koronavírus alatt is a fejlődésen volt a hangsúly a Maspednél, így találkozott Dániellel: újabb fejlődési pontként bevezették a GLABs online időkapus megoldását. Továbbá Dániel mesél a GLABs szoftvercsaláddá alakulásáról és az új termékeikről.
Kovács Marcell, a Masped Logisztika Kft. a Masped Logisztika ügyvezető igazgatója. Immáron több, mint 21 éve tevékenykedik a Maspednél, 2014-től pedig ügyvezető igazgatóként. Munkássága a vállalatnál 2000-ben kezdődött, a keze alatt a fejlődés már az első években mérhetővé vált és ezt a tendenciát a mai napig fenntartja. Munkája elismeréséért 2017-ben az Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaságtól (MLBKT) megkapta Az Év Logisztikai Menedzsere címet.
Bakos Dániel, a GLABs senior tanácsadója, aki 2015 óta 7 országba vezetette be a GLABs online időkapus megoldását. Tapasztalata nem csak a logisztika területén mérvadó, fejlesztői és technilógiai területeken is elismert szakember. A digitalizációt tartja a legfontosabbnak a logisztika területén és az ezzel járó kihívások sem riasztják el az iparágtól.
Kövess minket Facebook-on, Instagramon, LinkedInen, Youtube-on vagy írj nekünk e-mailt paritas@paritaspodcast.hu címre.