Hogy változott a BUD Cargo az évek során? Hogy áll a légi szállítmányozás jelenleg Magyarországon? Hogy alakul a jövőkép a légi áruk kapcsán? Miért emlegetik a Budapestit közép-európa legsikeresebb repterének?
Ebben az epizódban Kossuth Józseffel beszélgetünk a Budapest Airport Cargo City-ről. Mesél arról, hogy milyen volt a légi áruszállítás a COVID alatt, valamint a jelenlegi helyzetről. Szóba kerül a BUD légi áruforgalmi helyzete a piacon és kitekintünk az európai helyzetre is. Beszélünk arról, mekkora a cargo forgalom növekedése és milyen fejlesztéseket terveznek még megvalósítani.
Kossuth József, a Budapest Airport controlling managere volt 2009-2014 között, majd a BUD Cargo Managere lett 2015-től, 2019-től pedig a Cargo vezetője. Tanulmányait a Miskolci Egyetemen végezte Gazdálkodási Szakon Management Szakirányon, innen került a Malév-hez, ahol Üzemanyag Menedzsment területen helyezkedett el. Később a Repülőtéri Üzemanyag Kiszolgáló cég kereskedelmi vezetője lett 2008-ig.
A Budapest Airport Cargo közép- és kelet-európai légiáru gyűjtő- és elosztóközpont. A repülőtér jelentős mennyiségű és gyorsan növekvő cargo forgalmat kezel, folyamatosan fejlődő cargo hálózattal rendelkezik. 2019-ben a Budapest Airport átadott egy új légiáru logisztikai központot, BUD Cargo City-t. Az új projekt a repülőtér azon szándékát tükrözi, hogy egy kisvároshoz hasonló, valódi cargo közösséget hozzon létre, ahol a logisztikai szereplők könnyen és hatékonyan működhetnek együtt.
Kövess minket Facebook-on, Instagramon, LinkedInen, Youtube-on vagy írj nekünk e-mailt paritas@paritaspodcast.hu címre.